Chiftele/parjoale

Toata lumea stie sa faca chiftele, nu ma indoiesc de asta.
Chiar si eu v-am aratat cum le fac pe cele de pui, pe cele aromate, la cuptor sau chiftelutele-n sos tomat dar nu v-am zis niciodata cum le fac pe cele pentru aperitiv sau pentr-un pireut cremos cu smantana si unt.
Nu e mare diferenta insa secretul sta in prajirea lor si faptul ca-s date prin ou.
Modul de preparare (nu ingredientele) l-am preluat de la Anisoara , pe care o apreciez de mult timp pentru tot ceea ce face.

Notati asa:
7-800 gr carne (aici...alegeti voi, porc, amestec, piept de pui, dar nu carne tocata cumparata, tocati-o voi,altfel ies ;) )

4-5 catei usturoi
o chifla
un morcov
o ceapa
un cartof
o manuta patrunjel
sare
piper
un ou
o felie de slanina sau orice altceva afumat (dar e de preferat slanina) - cam..100 gr

in plus ;
faina alba
2 oua
un vf cutit sare
putin usturoi granulat
ulei


Spalati carnea, taiatI-o cubulete si tocati-o prin masina de carne/robot. Tocati si bucata de afumatura.
Chifla puneti-o la inmuiat in apa sau lapte apoi o stoarceti bine.
Dati pe razatoarea cu ochiuri mici , usturoiul.
Patrunjelul, ceapa, cartoful si  morcovul le curatati, spalati si le tocati bine (morcovul si cartoful mai bine date pe razatoare).
Puneti intr-un bol carnea, legumele, usturoiul, verdeata, oul,chifla stoarsa , slanina, oul, sare si piper si framantati cu mana pana obtineti un amestec omogen.Lasati-l sa se odihneasca timp de 30min.


Intr-un castronel bateti ouale adaugand putina sare si usturoi granulat.

Cu mainile umede luati cate putin din compozitia de chiftele ( cam cat o nuca ), o modelati rotund,o aplatizati apoi o treceti prin faina alba.
Procedati la fel cu toata compozitia.

Incingeti ulei in tigaie (destul de multisor). Lasati focul la mare.
Luati fiecare chifteluta si-o treceti prin ou batut apoi o plonjati in uleiul incins.
Umpleti tigaia cu chiftele pe care le prajiti 5-6 minute invartindu-le pe ambele parti, pana prind o culoare frumoasa apoi puneti capac peste tigaie, dati focul la mic si mai lasati doua minute.

Ies DELICIOASE, moi si pufoase, bine prajite si gustoase.
Moa, ce le-am laudat :D :))



7 comentarii:

  1. Mmmmmm ce bine pot arata ,la mine acasa mama le trecea la final prin faina de porumb...foarte crontz,pup o duminica frumoasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bune! N`am mai facut de mult... Te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Asta cu "tavaleala" prin ou n-o stiam! ;)

    Arata tare bine parjolutele tale!

    RăspundețiȘtergere
  4. Traditionale si bune!
    Pupici si duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. m-a mancatin talpi sa intru la tine si acum salivez de numa.eu tin dieta si mancai un mar la cina....acu' ma benoclez ca melcul la pantofi la chiftelele tale...si salivez in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  6. auuualeu, cum am putut eu renunta la prajeala? :)) Parjoalele erau preferatele mele ...

    RăspundețiȘtergere

shuter

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock:

Followers

 
  • PAPA BUN © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes