Orez cu pui si ciuperci

Am vazut zilele trecute risotto facut de Antonina, care mi-a facut cu ochiul de la prima "degustare".
Arata asa de bine (mai bine decat al meu :))) )si reteta era simpla incat am zis ca , maine fac si eu!

Cum n-am avut ieri net ..l-am facut din amintiri si am uitat ca era pusa branza si usturoi (pentru el plang o saptamana:))) ) :D.
Asta nu inseamna ca asta nu a fost grozav de bun, dimpotriva, mi-a placut enorm, insa nu am mai respectat reteta ei.
Si inca ceva :)), la mine-s oameni mai multi la masa :))) si n-am pus orez cat a pus ea :P.

Va mai zic un pacat d-al meu [blush]. Uneori , la orez sau la ciuperci, folosesc cate un cub concentrat de Knorr; nu cumpar alte feluri de condimente de gen, insa orezul facut simplu imi pare atat de fad incat nu ma pot abtine sa nu fac cumva sa am in casa 2-3 cubulete. Si altceva la ce mai pun, este tocanita de ciuperci.
Nu dati tare, pls, ca anul asta cred ca am folosit o singura data :P, pentru ca atunci cand fac orezul cu pui si pun si pulpite si legume orezul isi trage mult gust, dar pieptul de pui e la fel de modest in arome :))) si n-are de unde-i da si orezului.

Am vazut la Maya, facut un "delicat" de casa. Trebuie neaparat sa-l incerc sa nu mai am mustrari de constiinta :P

Ingrediente
un piept de pui
un borcanel de ciuperci
o cana de orez
un cub knorr legume
ulei de masline
200-300 ml vin alb
o ceapa mare
sare
piper
patrunjel verde


Pieptul de pui il taiem cubulete. Incingem ulei intr-o cratita. Adaugam pieptul de pui.
Punem si ceapa taiata julien si mai lasam 1-2 minute.
Ciupercile le scurgem de apa si le punem peste amestec. Dupa alte 2 minute (timp in care amestecam,trebuie sa fie toate rumenite putin, nu prajite, doar cat sa dea gust) adaugam orezul spalat si scurs.

Daca folositi ciuperci proaspete, lasati-le mai mult , undeva la 10-15 minute.



Mai amestecam 2 minute apoi stingem totul cu vin. Adaugam cubuletul de legume, doua cani cu apa si punem capac.
Dam focul la mic si-l lasam sa fiarba.
Cand orezul e facut "al dente" (adica sa simti ca ii mai trebuie doar putin sa fiarba si lichidul se mai zareste doar putin) potrivesti gustul de sare si piper, pui iute patrunjel tocat, opresti focul si lasi cu capac; el isi mai trage zeama si dupa.

E tare, tare bunutz!

23 comentarii:

  1. Io nu pot refuza asa bunatate!Chiar si cu un cub,folosesc si eu din cele vegetale.Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  2. E intradevär tare bun.....
    Si asa presentat ti se face Foame dublu....

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte bun...imi place orezul asta..risotto sau cum ii mai ziceti :)) vreau si eu o portice mica mica

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu siguranta este delicios.Legat de cub , si eu foloseam si cuburi si "delicaturi" , dar in ultimul timp am renuntat.Orez fac destul de rar si atunci e in combinatie cu ceva carne cu sos , asa ca nu deranjeaza ca e simplu , doar cu sare.Si mai practic ceva : cand fac supa de pui fac mai multa si congelez cate un borcan de supa clara , cand am nevoie decongelez.

    RăspundețiȘtergere
  5. arata minunat!eu nu folosesc vegeta ,delikat dar ca si tine mai calc in strachini si mai adaug cub knorr doar la risotto .noroc ca fac foarte rar.oricum sunt perfect deacord ca reteta aia a Mayei de vegeta home made trebuie incercata.pupicei

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu vreau o portie mare cu tot cu farfuria steluta cu margini roz, te roooooog :D

    RăspundețiȘtergere
  7. M-as baga si eu acum la o portie,ca m-a cam luat cu foame cand am vazut pozele:))
    Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  8. Ai dreptate, de ce sa fie mancarea fada, doar ca uni au anumite idei despre condimente. Aceia sa nu foloseasca. Nu ca sa cadem un exttrema cealalta, dar un acel... "ceva" specific fiecarui bucatar, face aceeasi mancare diferita. Arata super, iar cu farfuria m-ai dat gata... geniala. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. knock... knock

    Gabitzu Andrusha te saluta!
    Mi-e o foame de haita de lupi...
    cred ca-ti voi devora platoul cu orez... dintr-o singura privire.

    O zi faina iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  10. Salut, Adrusca!
    Cu mare drag te-as fi "hranit" :))))
    Am facut ieri o fasole cu carnat bunaaaa , iar azi fac pulpe la cuptor cu cartofiori.
    O zi minunata sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ralu, si io in ce mai fac prezentarea? Hm? :)))

    RăspundețiȘtergere
  12. Dorina, multumesc pentru mesaj
    Da, ideea cu supa e cea mai buna :).
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  13. Prietene, e rea foamea dubla ?:))
    >:d<

    RăspundețiȘtergere
  14. Sarah, na'..mai pacatuieste omul:))

    RăspundețiȘtergere

shuter

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock:

Followers

 
  • PAPA BUN © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes