Tort cu frisca si kiwi

Imi era dor de torturile mamei. Simple, bine insiropate , cu frisca pufoasa.
In plus, am adaugat un strat de kiwi, unul dintre fructele preferate ale copiilor.


Blat
4 oua
150 gr zahar
180 gr faina
50 gr ciocolata alba
3 linguri cacao
25 gr unt


Frisca:
500 gr frisca lichida
400 gr smantana
4 linguri zahar pudra
o lingurita zeama lamaie

Sirop
2 linguri zahar
100 ml apa
1/2 lingurita coaja rasa portocala


in plus: 3-4 kiwi

Blat.
Topim untul si-l lasam la racit
Separam albusurile de galbenusuri.
Mixam spuma albusurile si adaugam treptat, in ploaie, zaharul mixand in continuare pana la topirea cristalelor.
Adaugam galbenusurile, unul cate unul, amestecand usor cu o lingura, apoi faina, cacaua , ciocolata data pe razatoare si la final untul.

Tapetam forma de tort (cu diametrul de 22 cm) cu folie de aluminiu, o ungem cu ulei, presaram faina doar pe fund si turnam compozitia.
Dam la cuptorul preincalzit cu 5 min. inainte, la foc mic (160-165) gr pt 35-40 min.
Verificati introducand scobitoarea si daca iese curata, e gata.

Lasam la racit

Punem intr-un vas mare frisca, smantana, zaharul pudra si zeama de lamaie.
Bagam mixerul, mixam la prima treapta timp de 1 min apoi dam la viteaza mare si mixam pana obtinem o crema legata, tzeapana.

Sirop.
Caramelizam zaharul.Stingem cu apa, adaugam razatura si lasam sa dea cateva clocote. Racim.

Asamblare:

Taiem blatul in doua pe orizontala.
Insiropam primul blat (nu trebuie insiropat tare pentru ca trage umezeala si de la frisca).
Intindem uniform un strat de frisca apoi asezam un strat de felii de kiwi.
Intindem iar frisca, punem al doilea blat, insiropam si ornam cu frisca ramasa.


Nota: daca doriti un alt decor reduceti cantitatea de frisca.
Eu am folosit pentru umplut cam..1/3 + vreo3 linguri frisca iar restul a intrat la ornat.
Deci ar fi suficiente 400-450 gr pt umplut.

Sursa decor

7 comentarii:

  1. Ce frumos este!
    Sigur este si gustos.

    RăspundețiȘtergere
  2. Este,Daniela.
    Azi pe la 10 l-am taiat si mai e mai putin de 1/2 desi am papat doar eu si copii:)).
    Au mai cerut dar le-am zis ca si maine ne trebuie desert :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos tort! O sa incerc si eu "moatele: alea. ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. My kids would be thrilled with this dessert!!!!!!! Very nice blog you have here.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eftychia .
    Thank you very much.
    kisses.

    Mihule, pup.

    RăspundețiȘtergere
  6. This sure looks so fresh and delicious! To bad that you don't have an English version.. :( but don't worry. Google Translate helped me to make this cake for my family..

    Thanks!

    RăspundețiȘtergere
  7. pfuuu, iti faci reclama la site?:))))

    RăspundețiȘtergere

shuter

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock:

Followers

 
  • PAPA BUN © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes