Mucenici - de post.

Nu am facut mucenici frumosi, dar am facut mucenici grozav de buni si ..sunt foaaarte modesta:)))
Cui datorez asta? Laurei Laurentiu. Fara a dori sa ating pe nimeni altcineva, din punctul meu de vedere, face cele mai grozave aluaturi. Tot ce am incercat de la ea a iesit GROZAV de bun si acelasi lucru il pot afirma si despre "sfintisorii" astia.
Nu voiam sa postez reteta ca nu arata ei chiar asa de bine , dar cand am fost sunata si mi s-a zis: "ai facut niste sfintisori mortali:))) , nu am mancat de cand sunt eu asa de buni; vreau si eu reteta" am zis.....hai sa dau mai departe si altora, o reteta ce merita perpetuata.
Din reteta Laurei am scos doar mierea , la care din pacate eu sunt alergica. Voi o puteti folosi daca doriti.
Ingrediente:
aluat:
1 kg faina
doua cubulete drojdie proaspata (40-50 GR)
500 ml nectar piersici
200 gr zahar
putina sare
140 ml ulei
2 lingurite coaja rasa de lamaie

umplutura
nuca macinata amestecata cu zahar (brun am pus eu, voi puteti pune zahar normal)

sirop:
300 gr zahar
400 gr apa
o esenta de rom
doua plicuri zahar vanilat

Mod de preparare.
Daca aveti masina de paine, puneti toate ingredientele pentru aluat si masina isi va face treaba; in caz contrar..faceti ca mine:
Puneti intr-un castron mare faina, adaugati zaharul, drojdia faramitata cu  mana iar apoi, putin cate putin, framantand, siropul incalzit usor (nu fiebinte, doar caldut)
Adaugati treptat uleiul, coaja de lamaie rasa si sarea.
Framantati timp de 10 minute.
Acoperiti cu un servet curat si mutati vasul la loc cald, ferit de curent, pana-si dubleaza volumul.

Luati aluatul si-l impartiti in 4. Fiecare bucata o impartiti iar in doua.Veti obtine 8 bucati.
Luati apoi fiecare bucata , formati cate un mic sul pe care-l taiati in 5. Obtineti astfel 40 de gramajoare de aluat aproximativ egale.

Pe masa infainata intindeti fiecare bucata cu sucitorul, intr-o forma lunguiata.
Puneti cate o lingurita de nuca macinata amestecata cu zahar si rulati.
Luati capetele sulului si le rasuciti de doua ori, in forma de spirala, presand usor capetele.


Asezati in tava de cuptor hartie de copt, apoi cate 20 de mucenici.
Ii mai lasam sa creasca 20-30 minute la loc cald dupa care 
introducem tava in cuptorul preincalzit  , la o temperatura de aproximativ 180 grade.
Pregatim siropul prin fierberea zaharului cu apa timp de doua - trei minute.
Oprim focul si adaugam esenta de rom si zaharul vanilat.
Cand mucenicii au inceput a prinde culoare, scoatem tava, turnam peste ei jumatate din sirop (jumatate ramane pentru a doua tava ) si o reintroducem in cuptor pana ce mucenicii vor fi rumenti frumos si vor fi absorbit tot siropul.
Ii mai ungem putin cu miere sau cu sirop de zahar si presaram putina nuca macinata.




2 comentarii:

  1. Tare dragalasi ,de buni stiu sigur ca-s deliciosi!

    RăspundețiȘtergere
  2. O reteta excelenta si arata chiar bine. Trebuie neaparat sa o retin. Anul acesta nu am facut muceniti (spre rusinea mea):). Pupici!

    RăspundețiȘtergere

shuter

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock:

Followers

 
  • PAPA BUN © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes