Tarta cu afine si prune

Atreia reteta pentru provocarea lunii august.

 O tarta aromata si pufoasa, pe care eu..am scapat-o prea dulce.
Am gustat separat crema, afinele, pruna, erau de nota 10, dar nu gustasem..blatul ;)))
Am scapat prea mult zahar asa ca O REPET.
Reteta e grozava, vina mi-a apartinut ca am pus zahar cu punga :)))




Ingrediente
3 oua
100 gr zahar
2/3 pahar faina
3 linguri ulei
un vf cutit sare



crema
100 gr unt
o lingurita scortisoara
200 ml frisca
100 gr Philadelphia
3 linguri zahar pudra
2 galbenusuri
2 linguri amidon
50 ml frisca
o lingura esenta vanilie

300 gr afine + 2-3 linguri zahar
prune


Se separa albusul de galbenus.
Albusurile se bat spuma impreuna cu sarea ,adaugand treptat, zaharul.
Se incorporeaza faina si uleiul amestecand usor .
Se toarna amestecul intr-o forma de tarta cu diametru de 22-24 cm, unsa cu ulei si tapetata cu faina.

Se introduce in cuptorul preincalzit, la foc mic, pt aprox 30 minute,.
Se face testul cu scobitoarea.

Crema
Galbenusurile se amesteca cu zaharul pudra, amidonul si cele 50 ml frisca.
Se pun pe foc intr-o craticioara cu fundul gros si se amesteca incontinuu pana ce amestecul se ingroasa.
Se raceste si se adauga scortisoara si vanilia.
Untul se freaca spuma , apoi se incorporeaza in crema cu oua.
Se mixeaza, separat, frisca si crema de branza apoi se amesteca adaugand si crema cu ou. Se omogenizeaza usor, e grozav de buna crema!

Cand blatul este rece, se intinde deasupra crema .

Afinele se amesteca cu zahar si se fierb la foc mic pana se ingroasa destul de mult, cat sa nu curga atunci cand le vom pune peste crema.

Se spala prunele, se scot samburii si se feliaza.
Se pun peste tarta , alaturi de afine.
Pofta buna!















10 comentarii:

  1. Nu cred ca exista dulcegarie prea dulce ;)) Imi place tare!! poza e excelenta!! pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai, cat de bine arata! Cred ca e tare buna la gust, felicitari!!
    P.S. Incerc sa mesteresc inca ceva cu prune, pentru provocare, sper sa ma incadrez...

    RăspundețiȘtergere
  3. Alexandrina, am zis si-n introducere, ar fi fost foarte buna dar am scapat-o prea dulce:D
    Crema era minunata!

    RăspundețiȘtergere
  4. excelenta idee! cred ca a iesit foarte gustoasa :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata minunat, dulce sau mai putin dulce tot asi manca o felie. Dar sigur nu a ramas.
    Cred ca ajung azi sa postez si eu desertul cu prume si apoi sa dau drumul la mail. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. foarte frumos arata! o reteta pe care o voi incerca cu siguranta ;)
    te pup cu drag

    RăspundețiȘtergere
  7. Asta-i a mea, nu? :))) Toata! Na! :)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Miha adica cum sa fie numai pentru tine?Si eu ?

    RăspundețiȘtergere

shuter

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock:

Followers

 
  • PAPA BUN © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes