Pavlova

Ingrediente

Foi

6 albusuri
360 gr zahar pudra
3 lingurite otet
3 lingurite amidon
un vf cutit sare

Decor si umplut

o lingura sirop menta |(optional)

500 ml smantana pentru frisca
4 linguri zahar pudra
cirese
capsuni
Mod de preparare

Am pus intr-un bol mare albusurile cu sarea.

Am bagat mixerul si am mixat la treapta mica un minut apoi am marit viteza.

Am mixat pana ce albusurile s-au facut spuma. Am inceput sa adaug , treptat, zaharul pudra (cate 3-4 linguri odata). Nu adaugi alta priza de zahar pana nu s-a topit anteriorul pus.

Mi-a luat tare mult treaba asta :))), cred ca vreo juma' de ora ca am mai oprit mixerul sa nu-l ard (asa-mi tre' daca n-am Kitchen Aid:))) ).

Cand zaharul a fost complet incorporat iar compozitia avea o textura grasa si era lucioasa , formand tepi la atingere, am adaugat otetul si amidonul .Am mai mixat 1 minut.

In doua tavi mari am pus hartie pentru copt pe care am desenat cercuri cu diametrul de 22 cm.

Am uns cu unt.

Am impartit albusurile in doua si am pus in fiecare tava, cu lingura, din compozitie facand un cerc mai mic decat cel desenat.

Cu restul de albus am umplut marginile, usor mai inalt decat mijlocul, punand compozitia intr-un posh.

Am preincalzit cuptorul cu 10 minute inainte. Am setat la treapta cea mai mica posibila.

Am introdus tava si am lasat timp de 50 minute dupa care am intredeschis cuptorul si am mai lasat 15 minute.

Daca doriti foile culoarea pe care-am dorit-o eu, adica bejul asta deschis, le coaceti ca mine. Daca le doriti albe lasati usa cuptorului intredeschisa de la inceput.

Mie mi-a fost in grija sa nu se inmoaie cand se racesc :))), nu stiu de ce...insa nici vorba.

Le-am lasat la racit tot in cuptor si le-am lasat tot acolo peste noapte.

Eu am copt in doua cuptoare. Voi puteti face pe rand compozitia pentru foi sau puteti coace doar una singura, mai inalta, si lasati cu 10 min mai mult la copt.

Smantana am mixat-o timp de 3 minute. Am adaugat zaharul si siropul de menta si am mixat pana a capatat o consistenta ferma (nu mixati mai mult c-o faceti unt).

Am pus pe platou o foaie, 1/2 din cantitatea de frisca, cealalta foaie, restul de frisca apoi cirese si capsuni spalate si scurse bine.

ps. pareri personale in ce priveste reteta:
Nu am cuvinte sa descriu cat de trista sunt c-am mancat doar o felie :( :)))))), daaaar!!! cand o s-o repet voi tine foile mai putin la cuptor , vreo..30 de minute (sfat pe care deja-l primisem insa..pentru ca habar nu am cate grade are cuptorul meu dat la mic si temandu-ma sa nu mi se inmoaie ca le-am facut cu o zi inainte, nu l-am respectat)
-au avut o consistenta mult prea apropiata de a bezelelor, mijlocul cica ar fi trebuit sa fie mult mai moale; asa scrie in descrierea originala a retetei.
-daca nu faceti doua foi, ci una singura din aceeasi cantitate, cred ca 50 min sunt suficiente.
-insa revin...nu stiu cate grade-s in cuptorul meu :-??



Sursa...e netu':)))

Am vazut pe bucataras.ro postata de Criss, de Cristina(divainbucatarie), pe net am citit pe Laura Laurentiu si la straini:)) deci..nu-mi arog inventia :)))

Cu aceasta reteta particip la provocarea lunii gazduita de scumpa si draga mea Antonina, ce are ca ingrediente promovate, menta si ciresele.

Aveti AICI o alta varianta, in portii mai mici, cu observatiile de la actuala reteta , luate in considerare.




34 comentarii:

  1. Gabi,m-ai dat peste cap cu minunatia asta,arata atat de bine,de parca ar fi scoasa din cuptorul celui mai mare chef.Bravo,esti cat se poate de talentata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Subscriu la ce a zis Craita !! arata minunat Pavlova ! Parca e un virus cu Pavlova asta ;) una mai frumoasa ca alta ! Pupici si o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  3. Anto, da' tu vezi ca are cirese si menta? Da'; tu vezi a m-ai provocat? :))))
    Deci..ti-o mai trimit pe mail sau o iei asa ? :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Acum am terminat de citit toata postarea :)) si ti-am vazut participarea la provocare !! Multumesc tare mult Gabyta pentru sprijin ! Minunat ! Pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Craita, esti amabila de nu se poate. Multumesc tare mult.

    RăspundețiȘtergere
  6. :))) da Gabyta am vazut !:)) m-ai intai m-a omorat poza.. si am comentat, apoi postarea !! :)) deci trimite pe mail ! ;) o 'culeg' eu dupa.. adik o fac si eu clar.. ca m-ai virusat si pe mine ! ;))

    RăspundețiȘtergere
  7. Mai mult ca talentata! arata , am ramas fara cuvinte! ;) O Duminica minunata!

    RăspundețiȘtergere
  8. Imi place mult Pavlova, as vrea un autograf ;-)

    RăspundețiȘtergere
  9. este super frumoasa.
    o felie va rog :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Super tare. Compliment

    RăspundețiȘtergere
  11. Adela, multumesc frumos.
    La fel si voua.

    RăspundețiȘtergere
  12. Prietene....multumesc.
    Ca o observatie asupra retetei tin sa mentionez ca-i rau cand nu asculti de cei maimari si mai priceputi:)).
    Adica..cred ca era suficient coapta si 30 minute. Nu ca asa nu as fi devorat-o, mi-a placut la nebunie!!! insa si 30 minute i-ar fi ajuns.
    O imbratisare calda din munti :))
    >:D<

    RăspundețiȘtergere
  13. Cat de bine arata! Si sunt sigura ca este minunata la gust dupa ingrediente.

    RăspundețiȘtergere
  14. Vai de cand ma pregatesc sa o fac !
    Acuma ii musai sa o incerc si eu,ca a ta m-a lesinat.Mavaiiii :)
    Pup fata harnica.

    RăspundețiȘtergere
  15. Superba prezentare! arata asa bine, si ai incorporat amandoua ingredientele, menta si ciresele, minunat!

    RăspundețiȘtergere
  16. Gratiela, este.
    O saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
  17. Lia, si eu te pup, mai mult decat tine :))
    Mvai ce indrazneata-s!:))

    RăspundețiȘtergere
  18. Mihaela, multumesc.
    Trebuie NEAPARAT sa-mi mai fac unul, cat de mic, ca nu m-am saturat :)).
    O saptamana buna sa ai.

    RăspundețiȘtergere
  19. foarte buna..si super aspectuoasa...
    fa-o si ca rulada :P

    RăspundețiȘtergere
  20. Superba prajitura...si Felicitari! pentru premiu...si cat mai multe.

    RăspundețiȘtergere
  21. Trebuie sa o fac si eu neaparat :) a ta arata foarte bine!!!
    Weekend placut!!!

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna dimineata.
    Eu tre' s-o repet:))
    La fel. ;)

    RăspundețiȘtergere
  23. Efectiv ma topesc aici!! Oare am timp sa incerc si aceasta reteta? As tinde sa zic ca da dar regimul cui il las? :))

    RăspundețiȘtergere
  24. Vaaaai dar lasa ca acusi vine ziua lui si ma alint si eu cu ceva!:D

    RăspundețiȘtergere
  25. Aha, hartia de copt se unge cu unt? Deci asta era, mie mi s-a cam lipit.

    RăspundețiȘtergere
  26. Nu siu cum nu am comentat la aceasta minunatie. Superb si al tau. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  27. Multumesc frumos.
    Stai linistita ca muuuuuulte le sar si eu din lipsa de timp:(
    Saptamana minunata!!!

    RăspundețiȘtergere
  28. C'est une merveille, comme l'ensemble de ce blog d'ailleurs! Bravo

    RăspundețiȘtergere
  29. еxсellent put up, very infoгmative.
    I wonder whу the othег experts of thіs ѕectоr don't realize this. You should continue your writing. I'm
    cοnfident, you havе a huge readеrs' base already!

    Here is my site :: diet plans
    My web site: diet plans

    RăspundețiȘtergere
  30. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere

shuter

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock:

Followers

 
  • PAPA BUN © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes