Savarine

Edit .23.07.2011.Varianta cu drojdie









Ingrediente

varianta 1:

    un ou
    200 ml lapte
    250 gr faina
    15 gr drojdie
    2 linguri zahar
    putina sare
    3 linguri ulei

varianta 2

    3 oua
    3 linguri zahar
    3 linguri pesmet
    2 linguri faina
    1 lingura gris
    putina sare
    coaja rasa de lamaie
    o lingura apa
    jumatate lingurita praf de copt

sirop:

    400 ml apa
    100 gr zahar
    o esenta rom

pentru umplut

    200 ml frisca lichida
    200 ml smantana
    3 linguri zahar
    zahar vanilat

in plus: gem de capsuni, zahar vanilat

Mod de preparare

varianta 1.
Drojdia se dilueaza cu putin lapte caldut.
Se adauga apoi faina, oul, restul de lapte, sarea si uleiul. Se amesteca bine pana ce se obtine un aluat omogen de consistenta unei smantani .
Se acopera cu un servet si se lasa la dospit pana-si dubleaza volumul.
Formele se ung cu unt. Se ia din compozitie cate o lingura, o lingura jumatate de compozitie si se umplu formele.
Se mai lasa 10 minute la crescut apoi se introduc in cuptorul preincalzit pana ce se rumenesc usor.
Se scot, se lasa sa se raceasca si se scot din forme.
varianta 2
Galbenusurile se mixeaza bine bine cu zaharul si apa pana ce se deschid bine la culoare si zaharul este topit.
Se adauga faina, grisul, pesmetul si praful de copt. Se incorporeaza usor albusurile care in prealabil au fost batute spuma cu sarea.
Se repartizeaza compozitia in forme si se introduc in cuptorul preincalzit pentru aproximativ 15min (se fac foarte repede, verificati-le cu o scobitoare)
Cand sunt reci se scot din forme.
Siropul
Se fierbe apa cu zaharul timp de 4-5 miute iar cand s-a racit se adauga esenta.
Se mixeaza bine frisca cu smantana, zaharul si zaharul vanilat.
Se invart "pe dos" :))) savarinele, li se taie capacelul(nu complet) , se insiropeaza bine, bine , se umplu cu frisca.
Deasupra se ung cu putin gem si se orneaza cu frisca.



Tipsuri

  • 1Testand ambele variante am tras niste concluzii:))
  • 2- varianta originala a savarinelor este CEA CU DROJDIE.
  • 3-sunt bune ambele dar e incomparabila consistenta blatului. cea cu drojdie imi aminteste perfect de savarina de cofetarie.
  • 4-eu am facut ambele variante pentru ca cele cu drojdie nu crescusera asa inalte si am crezut ca nu e bine:d:))  (se vede si in foto, primele doua randuri sunt mai micute), dar am vazut ca nici ale Nadinei nu erau inalte
  • 5- din cantitatile prezentate vor iesi 12 buc. in forme cu diametru de baza de 4, 5 cm si cel superior de 7 cm

Reteta in imagini 19.10.2010


 

  • .


23 comentarii:

  1. arata oricum super...si eu vreau ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Si cind primesc si eu un Pachetel ?
    Cu UPS merge repede de tot:-)))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Astfel de savarine ar fi savuroase si la mine în cafenea. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna dimineata!

    Prietene, de ce UPS, RDS e mai greoi ?:))))

    >:D<

    Claudiu 4 mai am, ca le-am impartit prin sat :)))
    Ajung?
    Hai ca le aduc :d :)))
    Duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu ajungeau nici dacă erau cu zecile, la cât par de delicioase, mai ales că au si răvase cu versuri. :) 4 să fie! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ale mele-s mai frumoase:P :))
    http://www.youtube.com/watch?v=jRY6RdmMIU4
    :* >:D< >:D<

    RăspundețiȘtergere
  7. baaaai, cand am vazut un comment in plus aici, eram SIGURA ca esti tu!!!
    si voiam sa-ti scriu ca la mine doar poza e mai frumoasa=))dar ale tale-s mai frumoase=)))))))))
    Mi-ai luat-o inainte:)))))))

    RăspundețiȘtergere
  8. ce melodie:))))))))))loool:))))
    super.
    tzuc io fata draga!

    RăspundețiȘtergere
  9. De cînd nu am mai mîncat savarine!De cînd eram în clasa 8-a :D
    Serios?
    Faci pachet? :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Savarina aia cu lingurita langa ea , e a mea, nu? :huh: :)))

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc tare mult pentru reteta, le-am facut in weekend si au iesit tare bune, toti cei care le-au gustat au fost super incantati si cel mai placut a fost ca aceste savarine le-au trezit multe amintiri, frumoase evident. :-)

    RăspundețiȘtergere
  12. Oana,..care?
    Zau n-o vad! :)))
    Pupici si zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  13. These look so pretty! I must try them!

    RăspundețiȘtergere
  14. Sunt minunate si relativ usor de facut:) As vrea sa incerc a doua varianta. Te rog spune mi la umplutura, am niste frisca Hulala, adaug smantana obisnuita? din cea varsata? Mai spune mi te rog cum procedez. Merci mult de reteta si astept cu nerabdare raspunsul:) Te pup:)
    Diana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uf, ce rau imi pare ca vad asa tarziu comentariul :(.
      Diana, da , obisnuita pun eu, dar cu cat mai mare procent de grasime. In general pun jumi/juma, zahar si o aroma, le mixez impreuna si iese grozav de buna.

      Ștergere
  15. Merci mult pentru raspuns Gabi:) Mult succes in continuare:)
    Diana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc din suflet, Diana.
      Nu stiu in ce masura a mai apucat sa te ajute raspunsul meu...
      Zi frumoasa!

      Ștergere

shuter

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock:

Followers

 
  • PAPA BUN © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes