Chiftele de Königsberg

o reteta buna tare de pe blogul "ELLA'S BLOG" Sarumana Ella!!! "chiftele de Königsberg, este o reteta traditionala nemteasca. Se spune ca era mancarea preferata a filozofului Emanuel Kant.(sursa-ELLA'S BLOG)

Ingrediente

Pentru chiftele:
  • 500 g carne tocata de porc
  • 2 oua
  • 1 ceapa
  • 1 lingura de margarina
  • 1 chifla tare (sau 2 felii de paine)
  • 1 varf de cutit de nucsoara
  • 1 lingurita de coaja rasa de lamaie
  • sare,
  • piper
  • 750 ml supa de carne
  • 100ml lapte
Pentru sos:
  • 2 linguri de margarina
  • 2 linguri de faina
  • 200 ml smantana
  • 70 g capere
  • 2 linguri de suc de lamaie
  • 250 ml supa de carne
  • o lingura mustar
(eu am marit toate cantitatile) 

Mod de preparare



Ceapa se taie marunt si se frige in margarina.
Painea se inmoaie in lapte si se stoarce bine. Se amesteca ceapa cu carnea tocata, painea, ouale, coaja de lamaie, nucsoara, sare si piper.Se fac chiftelele si se fierb in supa de carne 15 minute la foc potrivit.(le modelati si le lasati in supa fara a amesteca,pana ce se vor ridica singure la suprafata)
-eu nu am avut supa si am fiert in apa amestecata cu o lingura de condiment"secretul gustului"

Se prepara sosul: se prajeste faina in margarina, se ia de pe foc se adauga supa si se amesteca bine(e de preferat ca supa sa fie rece, altfel riscati aparitia cocoloaselor)
Se fierbe 5 minute. Se adauga smantana, caperele(eu nu am avut si am pus o jumatate de cutie de ciuperci), sucul de lamaie si se probeaza de sare. Se pun chiftelele si se mai lasa sa fiarba impreuna 5-10 minute la foc mic.
Inainte cu doua minute de finalul spectaculos:))) adaugati in sos o lingura de mustar si..gata!
pofta buna!

(sosul trebuie sa fie grosut)




SURSA

1 comentarii:

shuter

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock:

Followers

 
  • PAPA BUN © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes