Ketchup de casa - sau- pasta din rosii, gogosar si kapia


Sticlutele astea nu mi-au lipsit in nicio iarna.
Daca anii trecuti combinam doar kapia si gogosar si condimentam doar cu sare, anul asta am pus si rosii si am aromat dupa o ideea de-a Laurei Laurentiu.
Nu i-am urmat reteta, doar m-am inspirat in ce priveste condimentele (o parte).
A iesit o minunatie!
Daca stiu sa ma critic (cum am facut-o la tortul aniversar ), 'poi stiu si sa ma laud :D :))

Mi-au iesit 14 sticlute mici si una de 750 ml.


2,5 kg rosii
2 kg kapia curatat
2 kg gogosar curatat
2 linguri otet balsamic
o lingura miere
4 foi dafin
3-4 linguri  zahar
7-8 linguri sare
o lingurita rasa tahon  uscat
o lingurita rasa busuioc uscat
o lingurita scortisoara
o lingura miere
o lingura pudra de usturoi (sau usturoi proaspat, pisat)
o lingurita boia de ardei dulce
1/2 kg ulei


PFUUUU, ACUM MI-AM AMINTIT!!!
Am zis ca pun si amidon,putin, si am uitat.
M-am uitat p'o sticla de ketchup cumparat si am vazut la ingrediente si-am zis ca pun dar pe-o ureche a intrat..(a se citi ochi :)) ) .....bla bla...am uitat
bau!
trebuia sa scriu sh-o reteta, nu?:)))


noo, mpai notati asa:
-treceti lama cutitului pe fiecare rosioara spalata bine, apasand usor pe toata suprafata,, cu lama inclinata intr-un unghi de 45 grade.
La ce bun treaba asta? Mpai pielita se va lua fff usor; pacat ca n-am un video sa va arat.
Ideea e sa luati pielita de pe rosii.
Le bagati la robot , le tocati fin , cat de fin puteti si le puneti la fiert intr-o oala cu fund dublu.

Cat le lasati la fiert spalati si curatati kapia si gogosarii de cotoare , apoi ii bagati la robot si-i tocati.(sau prin masina de tocat carne).
Ii puneti peste rosii dupa ce au trecut 30 min de cand au inceput sa fiarba.
Dupa alte 30 minute dupa ce ati adaugat gogosarii si kapia, puneti uleiul si toate condimentele.
Fierbeti timp de 2 ore - 2 ore si jumatate.
(nu uitati sa amestecati pe fundul oalei, mai ales in cea de-a doua ora, sa nu afumati grozavia :)) )
Sterilizati sticlutele/ borcanele si turnati amestecul fierbinte punand lama unui cutit sub fundul sticlei.
Le infiletati si le mai bagati in cuptorul preincalzit la foc mic mic, pentru  o ora.
Si gata.
Nu fu' greu, asa-i?:))

20 comentarii:

  1. mmm... vad ca are ceva chestii in compozitie :D. Cum a iesit... dulce, sau iute :)?

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut Cristi.
    Nicicum.
    Nu predomina nicio aroma in mod deosebit desi sotul m-a intrebat :"ai pus scortisoara?":))
    E...nici acru nici dulce nici sarat nici piperat :))))
    E bun, foarte bun.
    Mai bun decat anii trecuti.

    RăspundețiȘtergere
  3. bravo iubita.foarte harnicuta esti .pup

    RăspundețiȘtergere
  4. exact aceeasi reteta o foloseste si bunica mea, ca ea face ketchupul la noi :) este suuuper bun!

    RăspundețiȘtergere
  5. O grozavie! Mama face in cantitati de dat si pe la vecini, mie nu-mi da ca stau in celalalt capat al tarii. Asta este! Iar cu amidonul, bine ca ai uitat. Nu are rol decat de ingrosare si atat, in rest, totul este... parca ii si simt parfumul... o grozavie!
    cu drag,

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu nu fac, dar daca dai dupa mine cu doua sticle promit sa le prind!:D

    RăspundețiȘtergere
  7. Exact asta am facut si eu azi Gabytza...arata minunat!!! Vad ca am fost pe aceeasi lungime de unda..pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  8. Sa nu-ti para rau ca n-ai pus amidon,arata super si stiu sigur ca e si bun ,am facut si eu ,aproape la fel, e adevarat si natural 100/100....da e adevarat cel din comert are amidon...da numai amidon si gelatina si colorant la greu !!!E-uri !

    RăspundețiȘtergere
  9. Paguga in ciuperci cu amidonul!Nici eu nu pup si se leaga foarte bine prin fierbere.Se vede din poze ca e destul de consistent!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  10. Imi place reteta ta, imi plac condimentele care le-ai bagat. Super... Pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. Apoi nu se pune, Tu ai pus si Gogosar si Tarhon si Busuioc si nici un Strop de Märar:-))))
    asta est impotriva la toate Food Coventionen:-))))
    Super tare Combinatia. Compliment

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu pun niste apa sa clocoteasca si infig o furculita in rosie, o tin un minut doua in apa care clocoteste si cand crapa coaja stiu ca o pot desprinde cu foarte mare usurinta.

    Buna reteta ta! :P

    RăspundețiȘtergere
  13. Gaby ai un mod extraordinar de a scrie retelete, e o reteta minunata si daca tot cautam cum sa fac ketchup in casa cred ca am si gasit.Pupici si spor in ale bucataritului

    RăspundețiȘtergere
  14. Ce culoare frumoasa, ce combinatie minunata.
    O duminica frumoasa!
    Medi

    RăspundețiȘtergere
  15. minunat...niste borcane spre Iasi, pls!

    RăspundețiȘtergere
  16. Credeam ca doar mama face ketchup de casa. E muuuuuuuuult mai bun decat cel din comert.

    RăspundețiȘtergere
  17. Si eu am facut ketchup, o varianta mai fina a celui vechi pe care l-am mai facut în urma cu multi ani. Dar simplu de tot. Cu rosii, kapia, mere si telina pe care am scos-o înainte de macinat. Aromat cu frunze proaspete de dafin si busuioc. Plus sare si piper.
    Noi nu sîntem amatori de ketchup, dar Denise :D
    L-am facut doar pentru ca mai aveam legme bune din gradina mamei mele.

    Al tau ketchup, în afara faptului ca arata fantastic, mi l-ar place si mie mai bine decit cel facut de mine. Dar eu trebuie sa-l fac asa cum îi place domnisoarei :D

    Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  18. Fac si eu saptămâna viitoare. Mi-ai facut poftă. :)

    RăspundețiȘtergere

shuter

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock:

Followers

 
  • PAPA BUN © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes