Gem de capsuni

Cel mai bun gem pe care l-am facut de cand bucataresc eu. Si are o culoare si o consistenta, minunate!!!

Ingrediente

  • ¬ 2, 200 kg capsuni
  • ¬900 gr zahar

Mod de preparare

Nu pot scrie cantitati fixe, batute-n cuie pentru ca asa cum scrie cel de la care m-am inspirat adicatelea Maniacu' :)), asa pun si eu..la ochi, dupa gust.
Daca in general faceam dulceturile si gemurile fie facand intai siropul apoi adaugand fructele , fie punandu-le ambele o data la fiert, de data aceasta, citind modul de preparare de la reteta bucatarului maniac, am schimbat ordinea.
Pentru inceput am pus capsunile (frumoase, bine coapte si sanatoase) intr-o strecuratoare mare si le-am trecut pe sub jetul de apa rece. Le-am curatat coditele.
Intr-un vas cu fund dublu le-am pus la fiert la foc mediu. Am amestecat usor pana si-au lasat sucul in care trebuie sa fiarba.
Le-am lasat la foc mic amestecand cand si cand pana ce a scazut lichidul aproximativ la jumatate.
Am adaugat zaharul. Initial am adaugat aprox 800 gr. dar dupa ce s-a topit am gustat si am mai pus 100 gr. Aici depinde de gusturile voastre, puteti pune 800 sau peste 1 kg.
Am lasat la fiert curatand spuma cu o lingura de lemn(aceeasi cu care am amestecat) si amestecand sa nu se prinda de fundul cratitei.
.
Am mai fiert...sa zicem...20-25 minute.
Am tot scos cu lingura pe o farfurioara si am oprit focul atunci cand avea consistenta pe care mi-o dorisem.
Nu m-am uitat la ceas cand m-am apucat dar cred ca..cu totul a durat intre o ora juma, doua ore..cam asa.
Fierbinte, o repartizam in borcane curate, sterilizate si le capsam.
Mi-au iesit 2 borcanele de 360 si unul de 720 gr, plus o portie buna pe care-am papat-o:))

Daca le pastrati in camara, cred ca e necesar putin conservant. Eu nu pun niciodata pentru ca le tin pe raftul de sus al frigiderului ;)
Multumesc, Bucatarule


26 comentarii:

  1. foarte bine arata! mi-am propus sa pun mai multe borcane anul acesta , la noi copii mananca foarte multa dulceata de capsuni... O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Neatza, Adelutza.
    Si eu as pune muuuuulte dar tare-s scumpe toate :(.
    O zi minunata sa aveti.
    La multi ani copiilor!

    RăspundețiȘtergere
  3. dulceata mea preferata! noroc ca-mi face soacra ...din capsunile din gradina propire :)...altfel....foarte scumpe...

    RăspundețiȘtergere
  4. Si cind imi trimiti si mie un Borcan sau cinci :-)))))
    Minunat

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce as papa eu felia din poza. Tare bun si aromat. Va trebui sa fac si eu, ca anul trecut am ratat capsunii :(.
    P.S. La multi ani piticilor tai! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cu mare drag te invit sa raspunzi provocarii Dulce Romanie, pe care luna aceasta o gazduiesc pe blog-ul meu.. Ingredientele provocarii sunt menta si ciresele... 2 ingrediente pline de inspiratie, zic eu :). Multumesc anticipat Gabyta.. O zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  7. Alice, mie nu-mi face soacra :)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Prietene, sunt 3 de toate :)))), asa ca ramanem la prima varianta :))))).
    O zi minunata!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Anto, daca-i menta..logic c-o frec si eu =)))))))
    Cu mare drag voi onora invitatia. Pup tare.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ancutzo, bun tare. O zic cu modestia care ma caracterizeaza :))))))
    La multi ani si puiului tau!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce bine arata atat ca textura ca si culoare,imi imaginez parfumul...
    O zi buna!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Petronela, multumesc
    Acum o ora am mancat cu paine proaspata :)
    nu prinde toamna, d-apoi iarna :)))

    RăspundețiȘtergere
  13. Ce bine arata! cred ca este delicios pe o bucata de paine cu putin unt... sau fara unt... :))

    RăspundețiȘtergere
  14. :))))
    da, sau :))))
    eu am mancat fara, n-o stric cu unt :))))
    ms, Mihaela ;)

    RăspundețiȘtergere
  15. Cred ca anul asta o sa ma incumet sa fac eu gemul de capsuni anu' asta, si nu mama.... multam fain de info ;)

    RăspundețiȘtergere
  16. E preferata mea,arata minunat si cat o fi de buna si parfumata nici nu ma mai gandesc!o seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  17. Tequila, spor.
    Merci de vizita.
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  18. Flory, eu ma gandesc serios ca trebuie sa mai fac ca-i prea buna si nu prinde nici macar toamna :))
    Seara frumoasa si tie!

    RăspundețiȘtergere
  19. Gabyta.. am postat si eu ca un robotel mesajul (ofc sarumana mult pentru accept) dar acum m-am intors spasita sa vaz mai bine nebunia asta de dulceata... pe care am vazut-o de fapt prima mai...:))) Arata intr-un mare fel...si nu stiu cum, dar reusesti de fiecare data sa-mi faci o pofta de zile mari.. a stiu de ce.. arata taaare bine, ingredientele pe cinste, gosco de zile mari :)) Pup fata frumu ..muah !

    RăspundețiȘtergere
  20. Da, Anto, erai vinovata rau, meritai pusa la zid si executata ca n-ai zis nimic de gem :-)))))).
    Neatza, fata draga.
    Ma gandesc serios sa mai cumpar 2 kg de capsuni sa mai fac.

    RăspundețiȘtergere
  21. Mmmm,tu l-ai facut deja!Eu fac saptamîna viitoare.Abia astept!O sa parfumez toata casa cu gemul de capsuni!

    RăspundețiȘtergere
  22. Minunat miroase, asa e.
    Eu as mai face maine din doua kg.
    Pup.

    RăspundețiȘtergere
  23. Bună ziua din Vigo Spania ... o plăcinte delicioase şi minunat .. si va voi invita să împărtăşiţi retetele mele şi fotografii blog-ul .. ceea ce divertidas.besos mai Marimi

    RăspundețiȘtergere
  24. Mmmm intra in categoria " Minunile copilariei ", minune ce mi-a incantat mereu papilele gustative!!

    RăspundețiȘtergere
  25. super tare!!!!foarte simpla si ffff gustoasa...mii de multumiri

    RăspundețiȘtergere

shuter

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock:

Followers

 
  • PAPA BUN © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes