Sarmale si ardei umpluti

 

Ingrediente

  • 1 kg. carne (am amestecat de viţel cu de porc dar! sincer! îmi plac mai mult doar cu carne de porc, cu carne de vită parcă-s la regim :))))
  • 300-400 gr. orez
  • 2-3 cepe
  • 2 morcovi
  • 4-5 linguri pastă de tomate
  • 200 gr. ulei
  • pătrunjel verde
  • mărar
  • sare
  • piper
  • cimbru uscat (eventual o crenguţa, două- cu totul)
  • o varză verde
  • 7-8 ardei
  • o lingură faină
  • o cană borş

Mod de preparare

Carnea o tocăm (dacă o cumpăram gata tocata e şi mai bine:d).
Orezul îl spălăm bine şi punem apă peste el doar cât să-l acopere. Îl punem la foc amestecând să nu se prindă, până la evaporarea apei, apoi oprim focul. Adăugăm în el sare, piper şi cimbru (o linguriţă)
Ceapa şi morocovul le curăţăm ,spălăm, apoi ceapa o tocăm mărunt iar morcovul îl dăm pe răzătoarea cu ochiuri mari.
Într-un vas mare amestecăm : carnea, ceapa, morcovul, orezul ,pătrunjelul şi mărarul, pasta de tomate (3 linguri), uleiul.
Dacă e necesar mai adaugăm sare şi piper.
Într-o oală mare punem apa la fiert. Scoatem doar cotorul de la varză, o punem in apa care fierbe şi cu ajutorul a două furculiţe ( cu una ţinem varza, cu cealaltă facem lucrarea :))), desfacem uşor frunzele când observăm că s-au înmuiat .
Ardeilor le tăiem căpăcelul (nu-l aruncăm) îi spălam şi curătăm pe interior.

Luăm cu lingura din compoziţia de carne, punem pe câte-o frunză de varză, facem rulouri şi introducem capetele în interior. Nu-mi place să le fac aşa că nici la explicaţii nu-s as :))
Cu ardeii..e muuult mai simplu.: luăm cu linguriţa, umplem ardeii, dăm putin prin făina de grâu, punem uşor căpăcelul.
Într-o cratiţă mare, cu fund dublu, am aşezat întâi un rând de sarmale, apoi ardeii, pe care i-am înconjurat fără scăpare cu-n rând de sărmaluţe. Am plasat două crenguţe de cimbru (parcă erau la cununia civilă :))), am pus apă cât să-i cuprindă, deasupra am pus 2 linguri pastă tomate şi am pus la foc mic.
I-am lăsat cam o ora după care am scurs puţina apă, am pus borşul şi-am băgat cratiţa la cuptor. În ultimele 10 minute, am pus peste ei cam 200-300 gr. smântână amestecată cu două linguri de făină şi puţină sare.
Un miros îmbietor ne-a anunţat dupa aproximativ  încă o ora că -i gata mâncarea!
Îi servim neapărat cu smântână.


Tipsuri

  • 1mie îmi place ca sarmaua să aibă o culoare uşor spre portocaliu şi să fie uleioasă aşa că "jonglez"cu cantitaţile în ce priveşte uleiul şi pasta de tomate
  • 2un gust bun sarmalelor îl va da ceapa şi morcovul călite în untură însă eu evit prăjelile de acest gen




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

shuter

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock:

Followers

 
  • PAPA BUN © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes