Papanasi cu smantana si ciocolata

Cand aveam vreo 19 ani am stat doua saptamani la Vama Veche. Asa-mi era de doooor de-un dulce de casa si ne-a promis bucatarul care ne gatea acolo ca a doua zi ne face papanasi.
Salivam chiar si cu gandul.
A doua zi, dupa felurile principale, ne primim si portiile de desert.
Ma uit io la Cezar si Cezar la mine:
-Astia-s papanasi??? Astea-s gogosi toata ziua. :))
Pentru un moldovean autentic papanasul e o "un botz" de branza pe care abia reusesti sa-l modelezi, avand in compozitie foarte putina faina sau gris, pe cand astia erau cu gaura...
Si asa am aflat ca papanasul nu-i papanas in toata tara :)), ca este papanas si papanas gogoasa :))))
Rasfoind retetele postate pe internet m-am oprit la cea a Mirelei  , o fata pe care o admir foarte mult pentru toate deserturile ce le realizeaza.
Multumesc!

E prima oara cand prepar reteta asa, mie mi-au placut mult. Piticul a zis :
Da, sunt buni, dar nu la fel de buni cum i-ai facut intotdeauna.
Aici  este reteta papanasilor asa cum ii preparam de cand eram copil la mama :P

Ingrediente
500 gr branza de vaci
200 gr faina
50 gr gris
o lingurita praf de copt
2-3 linguri zahar
coaja rasa de lamaie
un plic zahar vanilat
doua oua
sare

ulei pentru prajit
smantana si Nutella pentru servit

Mod de preparare.
Amesteca intr-un bol toate ingredientele pentru papanasi.
Pe blatul infainat framanta cu mana aluatul dandu-i forma de sul.
Rupe 1/8 din sul iar restul taie-l in 10 rondele egale.Trece degetul mare prin mijlocul fiecarei rondele formand o gaura in mijlocul fiecarui papanas.
Din aluatul ramas formeaza 10 bilute.
Incinge bine uleiul si plonjeaza pe rand papanasii si bilutele formate.
Pune pe farfurie cate o lingurita de smantana in locul in care vei aseza papanasul fierbinte, aseaza papanasul  apoi pune o lingurita crema de ciocolata si deasupra biluta de aluat prajita.
Poti servi si cu dulceata, simpli  sau doar cu smantana.






7 comentarii:

  1. După cum ştii, la reţete nu comentez, încă n-am acest nivel. Dar nu pot să nu apreciez munca depusă şi felul în care sunt prezentaţi.

    RăspundețiȘtergere
  2. are dreptate moldovenu' dom'le... astea-s gogosi! :)))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Adevarul asa stiu si eu de papanasi, ca au multa branza si ii puneam cu lingura la prajit..Cand am vazut papanasi prima data pregatiti asa ca astia am ramas putin surprinsa ca nu prea pareau a fi papanasi.Insa asa mult au evoluat retetele din bucatarie ca acum papanasii pot semana si cu niste gogosi..Cum nu am mancat de foarte mult timp indraznesc sa gust de la tine.Seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Gaby, ti-au iesit perfect ;) La noi in zona tot asa se fac, sub forma de gogosi dar eu i-am incercat si pe ai vostri si clar m-am indragostit de ei, au branza din belsug :) Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu am facut papanasi dar din cei moldoveneti, firesc, si nu cu ciocolata ci cu dulceata de visine!
    Am sa incerc si reteta ta sa vedem care sunt mai apreciati.

    RăspundețiȘtergere
  6. Tare buni,vreau si eu! Imi dai vreo doi?

    RăspundețiȘtergere

shuter

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock:

Followers

 
  • PAPA BUN © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes