Pandispan

Intr-una din vizitele mele de sarbatori, am fost servita cu "chec"-asa i-a zis gazda. Pt mine checul e..ceva..mai ieftin, ceva de genul , bun si mult si ieftin :))), asta-mi semana mai mult a pandispan. O bunatate pufoasa si aerata! Asa ca i-am cerut sa-mi spuna cum il face. E atat de simplu si dispare din farfurie cat ai clipi.

Ingrediente

  • 4 oua
  • o cana faina
  • o cana zahar
  • 4 linguri ulei
  • 2 linguri cacao.
  • putina sare
  • esenta vanilie (o jumatate)

Mod de preparare

Separam albusurile de galbenusuri.
Albusurile le mixam spuma cu un praf de sare. Adaugam treptat, in ploaie, zaharul si mixam pana obtinem o compozitie ca de bezea, lucioasa , care formeaza "tzepi" atunci cand o atingi.
Adaugam galbenusurile, unul cate unul, esenta,apoi faina in ploaie, pe care-o amestecam usor in compozitie, usor, cu lingura, se jos in sus.
Ultimul se adauga uleiul, amestecand la fel de usor.
Ungem tava cu ulei si faina si turnam jumatate din compozitie.
Cealalta jumatate o amestecam cu cacaua, iar cu o furculita dam amestecului un aspect marmorat.
Coacem la foc mic! (in cuptorul preincalzit) pentru 35-40min.

Tipsuri

  • 1unul dintre secretele reusitei, este coacerea la foc mic. Eu il coceam la foc mediu, 25 min. si mi se lasa.
  • 2de cand am aceasta reteta, o folosesc la multe blaturi, iese perfect.
  • 3tava nu o tapetati cu faina si pe pereti ci doar pe fund; altfel aluatul se lipeste si obtinem acel aspect de blat "cu burta" :D

3 comentarii:

shuter

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock:

Followers

 
  • PAPA BUN © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes