Friptură în ulei cu garnitură de ciuperci şi smântână


Ingrediente

  • pentru friptură
  • o bucată cotlet de porc de aprox 800-900 gr.
  • rozmarin
  • zeama de la jumătate de lămâie
  • 150 ml ulei (eu am pus amestecat, de măsline şi de floarea soarelui)
  • pentru garnitură
  • 800 gr. ciuperci champignion
  • 500 gr. smântână
  • doua cepe
  • 4-5 căţei usturoi
  • 2 linguri coniac
  • sare
  • piper
  • mărar verde tocat

Mod de preparare

răsfoind zilnic blogosfera culinară, îmi fac cu ochiul foarte multe reţete.
dacă ieri m-am oprit la fasolea scăzută cu cârnăcior, pentru astăzi am ales o combinaţie ce s-a dovedit a fi  delicioasă:  friptura la cuptor in ulei combinată cu ciuperci cu smântână.
carnea de porc o condimentăm cu sare si piper.
din loc in loc facem orificii şi presărăm rozmarin.
o punem intr-un vas cu fund dublu (eu am un ceaun de tuci, preferatul meu).
turnăm deasupra uleiul şi zeama de lămâie, aşezam deasupra o hârtie pentru copt, punem capac şi deasupra o greutate.
băgăm la cuptor pentru aprox. 2 ore (depinde de cuptor, eu am invartit-o odata).

între timp călim ceapa tocată, uşor, adăugăm ciupercile, usturoiul felii, coniacul şi mai călim 10 minute.
turnăm deasupra smântâna (eu am pus şi-o lingură amidon), amestecăm  şi mai lăsăm 3-4 minute.
potrivim gustul cu sare şi piper, asortăm cu mărar verde şi aşteptăm să fie gata fripturica.
poftă mare!

1 comentarii:

  1. Buna dimineata!
    Pastrez fripturica pentru masa de pranz.
    O leapsa si cateva premii te asteapta sa le ridici.
    O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere

shuter

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock:

Followers

 
  • PAPA BUN © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes